وبسایت روشنگری

وبسایت روشنگری

سال اقتصادی مقاومتی اقدام و عمل

این مسئله به حدی گسترش یافته بود که دولت عراق را بر آن داشت تا رسما لب به اعتراض گشوده و حتی سفیر خود را هم از دمشق به بغداد فرا بخواند.

با شعله ور شدن بحران در سوریه، خط ترابری تروریسم به جای انتقال به بغداد در مناطق مختلف سوریه منتشر شد و سبب افزایش هرج و مرج در این کشور شد.

به اعتقاد بسیاری از تحلیلگران، چه بشار اسد در قدرت باقی بماند و چه نماند، حضور و اردو زدن گروه های افراطی سلفی در سوریه بازتاب های مستقیمی بر امنیت کشورهای عرب همسایه این کشور خواهد داشت.

علاوه بر عراق که خود همچنان با عملیات تروریستی دست و پنجه نرم می کند، اردن و لبنان نیز باید منتظر نا آرامی های طایفه ای مذهبی در کشورهای خود باشند.

به گفته کارشناسان امور القاعده ، برای جنگجویان این گروه محل انجام عملیات تروریستی تفاوت چندانی ندارد و صرفا رسیدن مستقیمشان به بهشت، ملاک انجام عملیات خواهد بود.

همچنین نباید فراموش کرد با توجه به استفاده پیدا و پنهان بقایای حزب منحله بعث عراق از خاک سوریه برای هدایت عملیات براندازانه خود علیه ساختار جدید دولت عراق استفاده می کردند، هرج و مرج به وجود آمده در سوریه و حتی دوره انتقالی یا بازسازی دولت سرنوشت سوریه هر چه باشد، زمینه مناسبی برای گسترش این فعالیتها خواهد داشت.

بی تردید حامیان اصلی سلفی ها و القاعده به استناد مدارک منتشر شده در سایتهای مختف یکی از مهمترین دشمنان حزب الله لبنان و حامی رقیبان آن در لبنان محسوب می شوند ، پس بی تردید اتاق هدایت کننده عملیات تروریستی در سوریه نیم نگاهی هم به لبنان خواهد داشت تا با ایجاد تنش مذهبی در لبنان، قدرت حزب الله را در این بخش به فرسایش بکشانند.

برخی دیگر از کارشناسان عرب با اشاره به حجم گسترده تبلیغات رسانه ای در مورد حمله قرار گرفتن طایفه و مذهبی خاص در سوریه توسط دولت مرکزی، پیش بینی می کنند این بمباران تبلیغاتی به طور حتم زمینه را برای افزایش تنشهای مذهبی در کشورهای مختلف عربی و به ویژه در کشورهای همسایه سوریه که این طیف از مذاهب را در خود جای داده خواهیم بود.

همچنین موج گسترده  پناهندگان که به این کشورها سرازیر شده اند، علاوه بر مشکلات اقتصادی، با خود گرفتاریهای امنیتی و اجتماعی هم به همراه می آورند.

علاوه بر آن برخی از تحلیلگران کشورهایی همچون عراق و حتی اردن نسبت به شکل گیری مناطق خودمختار توسط گروه های مسلح هشدار داده و آن را برای امنیت ملی و حتی تمامیت ارضی کشورهایشان خطرناک توصیف کردند.

یک روزنامه نگار عراقی در این باره نوشته است : تابلویی که قرار بود مردم سوریه به عنوان آزادی کشورشان ترسیم کنند ، امروز به تابلویی مملو از خون تبدیل شده که بخشهایی از آن به تدریج در حال سرایت به کشورهای همسایه هم هست.

نگرانی از تحولات خونین در سوریه به دغدغه ای بزرگ برای دولتمردان عرب همسایه این کشور تبدیل شده است واگر نگوییم بیشتر از بشار اسد به طور حتم همسان با او، آخرین رخدادها و جنگ و گریزها را در این منطقه جنگ زده از خاورمیانه دنبال می کنند.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: شنبه 20 آبان 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , saitroshangari.ir.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com